Boj proti pořadatelům předváděcích akcí získává silné příznivce

Hlavní pošta v Praze

dTest: Boj proti pořadatelům předváděcích akcí získává silné příznivce

Čeští spotřebitelé mají nově k dispozici více než 3 300 míst, na kterých mohou podepsat „Petici proti šmejdům“, tedy proti nekalým praktikám provozovatelů předváděcích akcí. K petici se připojila i řada známých osobností.

Obyvatelé České republiky mají od pondělí 13. května možnost přidat svůj podpis na petiční archy na každé z více než 3 300 poboček České pošty. Petici vyhlásil deník Blesk a sdružení dTest v dubnu tohoto roku. K dnešnímu dni ji podepsalo více než 12 000 osob, včetně řady politiků. Svůj podpis připojili například ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba, primátor Hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda či primátor Brna Roman Onderka.

„Hlavním cílem, se kterým jsme petici vytvářeli, bylo zintenzivnit tlak na české státní orgány, které by měly upravit legislativu tak, aby nechvalně známé předváděcí akce nadále nebyly záminkou pro nátlak a agresivitu vůči seniorům,“ vysvětluje vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený.

Název petice byl inspirován dokumentárním filmem „Šmejdi“, jenž je další velmi účinnou zbraní proti provozovatelům předváděcích akcí, kteří se chovají nezákonně či neeticky. Od premiéry zhlédlo film v kinech po celé republice více než 16 000 diváků, přičemž rekordních 40 % návštěvníků tvoří senioři starší 65 let. „Film tak boří mýty, že čeští důchodci nechodí do kin,“ doplňuje Lukáš Zelený.

Sdružení dTest přichází rovněž se zajímavou aplikací „Nešvarník“, která v souladu se svým názvem mapuje spotřebitelské nešvary v rámci České republiky. „Všichni spotřebitelé mohou oznámit pořádání předváděcí akce a zanést místo jejího konání, nebo místo, kde jsou šířeny pozvánky na tyto akce, do mapy na www.nesvarnik.cz . Ostatní se pak mohou podívat, kde se akce bude konat, a lépe ochránit své seniory. Předváděcí akce, na kterých je porušován zákon, určitě mezi nešvary řadíme a budeme rádi, pokud spotřebitelé využijí všech možností, jak je vymýtit,“ dodává Zelený.

Kontakty pro média:

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Nikola Švábová, svabova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

 

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

 

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

 

Tisková zpráva z 15.5.2013

Díky kotlíkové dotaci můžu v naší obci lépe dýchat