Další trik na předváděcích akcích

Tisková zpráva z 8. července 2013

dTest: Další trik na předváděcích akcích – zprostředkovatelská smlouva

Uzavírání několika smluv s různými subjekty  - to je další trik, který používají pořadatelé předváděcích akcí. Značně tak své zákazníky matou a ztěžují jim odstoupení od uzavřených smluv.

Organizátoři předváděcích akcí vymýšlejí stále nové taktiky, jak své cílové skupině – seniorům - ztížit situaci. Poté, co se zpřísnily kontroly, zda užívají vůči zákazníkům nekalé a agresivní obchodní praktiky, přicházejí s novým trikem. Klienty na předváděcí akci přesvědčí k uzavření hlavní, zejména kupní nebo cestovní smlouvy. Kromě ní ovšem nic netušící zákazník uzavírá ještě zprostředkovatelskou smlouvu s jiným subjektem. Na tuto skutečnost ho ovšem pořadatelé neupozorňují. Přitom spoléhají na to, že senioři odstoupí pouze od hlavní smlouvy a na zprostředkovatelskou zapomenou, čímž se připraví o možnost získání finančních prostředků v řádu stokorun nazpět. „I v případě, že od této druhé smlouvy zákazníci včas a řádně odstoupí, šance na vrácení peněz je minimální, protože jako zprostředkovatelé vystupují obtížně dohledatelní lidé,“ podotýká vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený.

„O novém triku jsme se dozvěděli od klientky naší poradenské linky,“ vysvětluje Lukáš Zelený a dodává: „Paní Libuše na předváděcí akci společnosti Beck Reisen uzavřela cestovní smlouvu na zájezd po třech státech, doma si uvědomila nevýhodnost této smlouvy a chtěla od ní odstoupit. Po telefonické konzultaci jsme klientce doporučili odstoupení od smlouvy a zaslali jí vzor, odstoupení od smlouvy vůči společnosti Beck Reisen tedy v řádné lhůtě provedla a společnost smlouvu stornovala. Paní Libuše současně odstoupila i od zprostředkovatelské smlouvy, ovšem peněz se nedočkala, neboť zprostředkovatel s ní žádným způsobem nekomunikuje.“

Spotřebitelé by měli vždy vycházet nejen z informací na pozvánce, případně z údajů, které o sobě společnost poskytne během předváděcí akce, ale především ze samotné smlouvy či ze všech smluv, které podepíší. Odstoupení je nutné učinit vždy vůči subjektu, který je na smlouvě uveden, bez ohledu na to, zda s ním spotřebitel sám jednal, či nikoliv. „Pokud ani takový postup nevede k úspěšnému výsledku, neboť druhá smluvní strana nekomunikuje, nezbývá, než se obrátit na soud,“ upozorňuje Lukáš Zelený.

Na nekalé praktiky odehrávající se na předváděcích akcích mohou nyní spotřebitelé upozorňovat na webové stránce www.nesvarnik.cz a varovat tak také ostatní.

Kontakty pro média:                                      

Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617

Nikola Švábová, svabova@dtest.cz, tel.: +420 731 789 110

 

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

 

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Díky kotlíkové dotaci můžu v naší obci lépe dýchat